Måndag 16 maj 2016

Hej hopp! 
Måndag och ny vecka. Förra veckan var det fullt ös medvetslös med fem dagars jobb, barnvakt åt Emmis en dag och finbesök av Malin, Tor och Svea en annan dag. Väldigt roligt, men skönt med lite lugnare tempo den här veckan. Ska bara jobba på onsdag. Annars är vi helt lediga. Jag och Ines då. Hampus jobbar ju som vanligt. 



Idag såg jag fram emot en lugn morgon där jag inte behövde ställa någon klocka. Vilket i och för sig inte spelade någon som helst roll då Ines bestämde att det var morgon när klockan hade slagit 06. Upp å hoppa! Men vi har haft en bra dag ändå med bland annat lekplatshäng. Hon älskar rutschkanan nästan lika mycket som gungorna och tjöt när vi åkte ner tillsammans. Efter lunch tog vi en lång välbehövlig powernap båda två. 





Åt pyttipanna med rödbetor och stekt ägg till middag när Hampus kom hem. Var riktigt gott. Ines fick smaka på blåbärsglass till efterrätt. Det var en hit. Innan har hon inte velat ha glass vilket kan kännas lite komiskt med tanke på att hon har en morfar som jobbar på SIA Glass haha. Men nu så! Nu kommer vi aldrig kunna äta glass när hon är vaken utan att hon också vill ha.




Nu sover lillskruttan och Hampus tittar på matchen mellan AIK och Djurgården. Han är så lycklig i sin AIK-tröja för att det just nu står 2-0. Jag är lika lycklig för jag sitter inne på Lyko.se och håller på att plocka ihop en rolig och mycket välbehövlig beställning. Sen blir det veckans avsnitt av Game of Thrones. Trevlig kväll på er!

 
Allmänt | |
Upp