Kontraster på jobbet

Nästan alltid älskar jag mitt jobb och mötet med människor. Speciellt kunderna som sätter lite guldkant och jag ler tillsammans med. Kunderna som gör mig varm i hjärtat och påminner mig om varför jag faktiskt älskar mötet med människor. Idag hade jag en sån kund. 

Jag hjälpte henne med en borttappad kod i ett livskaos där jag underlättade litegrann i en svår situation. Hon blev så otroligt glad att hon ville dricksa mig med en hundralapp fast jag sa att det inte kostade något, utan att det bara var roligt att hjälpa till. Men hon insisterade att jag räddade hennes dag och hon ville ge mig en blomma som tack men skulle inte hinna komma tillbaka med en blomma senare. Så vi kom överens om att den där hundralappen fick gå till en fika till mig och mina kollegor istället. 

Men samma dag finns även den där kunden som gör ett problem av något som för honom kanske är ett problem men inte mitt eller mina kollegors fel eller ansvar. Den där kunden som inte lyssnar fast man försöker förklara och vägleda hur han ska gå tillväga för att lösa problemet. Den där kunden som stänger av, blir förbannad och går till personangrepp och beter sig på riktigt illa och gör allt för att ge en ångest och få en att bli en lite mindre människa. Den där kunden som bara tar energi fast vi inte gjort nåt fel. 

När man träffar den kunden är det tur att man har träffat den underbara kunden på morgonen och fortfarande är lite sockerhög efter den där goa fikan. 

Mohahahahaha 
Allmänt | |
Upp