Snipp snapp snut

Nu var det roliga slut. Klockan är alldeles för mycket. Jag skulle kunna formulera om meningar och ändra på design i många timmar till, men det vore inte hälsosamt.

Detta har varit en rolig kurs och jag har tyckt om den här formen av examination. Ett spännande och nytt sätt. Det känns som att vi hade tillräckligt med salstentor under förra året på Ekonomihögskolan.

Har jag verkligen lärt mig något på att blogga om mina reflektioner efter föreläsningarna? Det är en fråga många ställt till mig med höjda ögonbryn efter att jag berättat om kursen och hur vi examineras. Svaret på den frågan är enkelt: JA!  Det känns som att jag lärt mig mycket mer djupgående av att först lyssna och anteckna på föreläsningarna, sen läsa mina anteckningar och reflektera över vad som dyker upp i huvudet, läsa i böckerna och till sist försöka skriva ner allt med egna ord i den här bloggen. Inlärningen blev verkligen en process.

Det enda negativa jag kan komma på är att en del böcker var väldigt svårlästa och kändes lite gamla. I förberedandekursen till B-uppsatsen i våras fick vi inpräntat att man aldrig ska använda sig av böcker som är äldre än fem år. Jag tycker att det känns som en bra tumregel när det kommer till val av kurslitteratur.

Nu ska jag borsta tänderna och krama min kudde.
Hoppas du får en intressant läsning!

xxx
Sofia Holmström, Media Management 08
Kalmar den 5 november kl.01.33

Kommentarer
Postat av: Örjan

Läst, kommentarer kommer när jag hunnit igenom alla bloggar.

/ Ö

2010-11-17 @ 12:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0